Friday 18 August 2017

Glidande Medelvärde Plot I R


Jag har en tidsserie i ggplot2-paketet och jag har utfört det rörliga genomsnittet och jag skulle vilja lägga till resultatet av glidande medelvärde i tidsserien. Exempel på dataset p31.ambtemp dt -1 14 2007-09 -29 00 01 57 -1 12 2007-09-29 00 03 57 -1 33 2007-09-29 00 05 57 -1 44 2007-09-29 00 07 57 -1 54 2007-09-29 00 09 57 - 1 29 2007-09-29 00 11 57.Applicerad kod för tidsseriepresentation. Sammanställning av tidsseriepresentation. Sammanställning av rörlig genomsnittsplott Exempel på förväntade resultat. Utmaningen är att tidsseriedata är upptagna från dataset som inkluderar tidsstämplar Och temperatur men Flytta genomsnittliga data inkluderar bara genomsnittskolumnen och inte tidsstämplarna och montering av dessa två kan orsaka inkonsekvens. Flytta medelvärden i R. Såvitt jag vet, har R inte en inbyggd funktion för att beräkna glidande medelvärden. filterfunktion, men vi kan skriva en kort funktion för att flytta medelvärden. Vi kan då använda funktionen på alla data mav data, eller mav data, 11 om vi wan T för att ange ett annat antal datapunkter än standard 5-plottningen fungerar som förväntat plot mav-data. Förutom antalet datapunkter över vilka i genomsnitt kan vi också ändra sidogränssnittet för filterfunktionerna sidor 2 använder båda sidorna Sidor 1 använder endast tidigare värden. Navigering navigeringsnavigering. Plottar flera serier i R - Del 4 i en Serie. Det här är post 04 i en serie om att plotta i R. Du vill samtidigt plotta flera serier på Samma tomt Låt oss försöka planera dagliga observationer tillsammans med ett 30-dagars glidande medelvärde. Till att börja med har jag observationer för YHOO-stammen från 12 april 1996 till och med 2 juli 2009. Först måste uppgifterna städas. Jag vrider kolumnnamnen i små bokstäver för enkelhets skyld Med tolowerfunktionen och vrid textdatumen formaterad som yyyy-mm-dd till datum istället för faktorer via konstruktören för Date classes. Now, låt oss ta ett första pass vid plotting. That är inte väldigt vackert, inte minst för att vi är E visar för mycket data för att vara användbar Låt oss skära ner den till bara data från 1 januari 2008 och vidare. Det är värt att påpeka att R s plotting code kommer att försöka ställa in övre och nedre gränser till något rimligt baserat på data Du presenterar det med Men ibland, särskilt för att få en skala, vill du verkligen se hela spektret. Du kan uppnå detta genom att uttryckligen ställa in y-axelgränserna med ylim. Jag gör också data mer presenterbara. Jag vill också Plotta det rörliga genomsnittet så jag skapar funktionen ma30 för att beräkna den. Jag lägger till ma30 som en kolumn med hela dataområdet så att det glidande medlet är korrekt i början av vår delmängd. Och slutligen replikerar jag dataen och lägger till Det rörliga genomsnittsvärdet som en andra serie och gör det lite djupare lwd 2 för att betona det glidande genomsnittet över de dagliga observationerna. Återkommande inlägg.

No comments:

Post a Comment